1. Kinderen
  2. Onze aanpak

Onze aanpak…

… al 40 jaar innovatief

Net als de moedertaal

Net als bij de verwerving van de moedertaal richten we ons op de automatische vaardigheden die worden ontwikkeld in mondelinge communicatie en interactie.

Vanaf zeer jonge leeftijd is het belangrijkste voor kinderen het verwerven van het fonetisch systeem (perceptie en uitspraak van nieuwe klanken) en het creëren van automatische patronen in eenvoudige, vertrouwde contexten.

Een kind als luisteraar, toeschouwer maar ook…
als acteur!

Al onze trainingen zijn gebaseerd op de aanpak “Learning bu doing”. Vanuit dit oogpunt zijn kinderen niet alleen luisteraars en toeschouwers, maar spelen ze ook een rol in hun eigen leerproces.

Dit leerproces stelt studenten in staat om hun kennis op te bouwen en te ontwikkelen door volledig geïntegreerd te zijn in het cursusscenario.

Een speelse, mondelinge en evoluerende  benadering

We baseren onze training op het begrijpen en assimileren van woordenschat uit de wereld van kinderen: het gezin, dieren, thuis, school, hobby’s, etc. Dit wordt op een leuke manier gedaan door bijvoorbeeld rijmpjes, spelletjes, mime, knutselen of liedjes te combineren, zodat het kind leert “zonder het te beseffen”.

Naarmate ze vorderen op school, zullen kinderen hun vaardigheden uitbreiden, vooral op het gebied van begrijpend lezen en schriftelijke productie. We introduceren deze veranderingen geleidelijk en op natuurlijke wijze in onze programma’s vanaf het 3e leerjaar.

Coherente groepen voor gepersonaliseerd leren

Tot het 2e leerjaar hebben de meeste kinderen een vergelijkbaar ‘niveau’, dus maken we groepen per leeftijdsgroep. Vanaf het 3e leerjaar beginnen niveauverschillen zich al af te tekenen. Daarom wordt er vanaf dat jaar bij het samenstellen van onze groepen zoveel mogelijk rekening gehouden met het werkelijke niveau in de bestudeerde taal.

Dit betekent dat het leren meer gepersonaliseerd kan worden, wat op zijn beurt betere vooruitgang betekent.

In onze centra of via Visio, dezelfde kwaliteit met verschillende benaderingen

Zowel onze face-to-face cursussen als onze videocursussen profiteren van onze kwaliteitsaanpak en hebben als doel uw kind zo zelfstandig mogelijk te maken in de bestudeerde taal. Natuurlijk zijn onze benaderingen gedifferentieerd om rekening te houden met alle specifieke kenmerken van face-to-face of afstandsonderwijs.

jeune-garçon-cours visio

Luister naar Ashli en Hornélie over hun werk als CLL trainers

Ashli
Hornelie