Kunstmatige intelligentie in dienst van het taalonderwijs: belofte of werkelijkheid?
Vertaling, conversatie-assistenten, uitspraak-analyse… AI transformeert de wereld van taaltraining. Maar wat mogen we er vandaag echt van verwachten?
1. AI en taalverwerving: waar hebben we het over?
- Conversatie-applicaties op basis van AI.
- Automatische correcties.
- Contextuele vertaling.
- Adaptief microlearning.
- Spraakanalyse voor uitspraak.
2. Wat AI vandaag al biedt
- Onmiddellijke en gepersonaliseerde feedback.
- Voortdurende blootstelling aan de taal.
- Personalisatie op grote schaal.
3. Wat ze niet vervangt
- Een gestructureerde didactiek.
- Het pedagogische inzicht van de trainer.
- Culturele en professionele nuances.
4. Het CLL: een door AI versterkte pedagogie, maar mensgericht
- L-campus en L-testing versterken de verworven kennis.
- Onze trainers gebruiken AI als ondersteuning, niet als vervanging.
- Onze trajecten zijn ontworpen voor mensen, door pedagogen.
5. Conclusie
AI verrijkt het leren, maar het is de menselijke expertise die er betekenis aan geeft. Bij het CLL geloven we in een hybride aanpak: technologisch en menselijk, geautomatiseerd en op maat.
Neem contact op met ons « CLL Business »-team voor een persoonlijke offerte of een gratis behoefteanalyse.