Ik wil graag leren...

Taallessen voor tieners bij CLL, da’s een nieuwe manier van leren

De activiteiten die het CLL ontwikkelt, zijn soms ludiek, dan weer academisch, maar altijd gericht op de reële behoeften van de deelnemers. Wij richten ons hoofdzakelijk op de mondelinge kennis.

Ondanks dat het vaak gaat om resultaat te boeken of aan een schoolverplichting te voldoen, zijn onze lessen in eerste plaats bedoeld als positief contact met een nieuwe taal.

Lesgevers zoals je ze nog niet zag

Wij hebben niet zomaar lesgevers. Bij ons zijn ze meer dan dat !

Al onze lesgevers kregen een initiële training en werken hun kennis regelmatig bij. Elk van hen heeft een eigen persoonlijkheid en karakter die zij graag uitspelen, een grote troef voor onze taallessen !

Bij het CLL zijn de lesgevers zoals de studenten : allemaal een beetje anders !

Een participatieve methodiek

Kleine groepen zijn een essentieel aspect van ons participatieve leermethode. Elke deelnemer krijgt er maximaal de kans te spreken, een garantie voor een optimale taalontwikkeling en vloeiende conversaties in de ‘echte wereld’.

Elke deelnemer krijgt ook de diepgaande aandacht die hij/zij nodig heeft tijdens de verwerking van de theorie die bij een nieuwe taal komt kijken.

Tieners krijgen de middelen om zelf hun leerervaring te creëren

De communicatieve benadering van de « Teens » taalles stelt deelnemers in staat om snel over te gaan van passieve leerling naar actieve deelnemer van zijn/haar cursus.

Naast de taallessen willen we hen aanmoedigen om een eigen leerruimte uit te bouwen, uiteraard met integratie van de CLL-taallessen, maar waar ook alle elementen van hun taalomgeving (schooltraining, lezingen, video's, sociale netwerken) ...) in verwerkt zitten.

De integratie van deze persoonlijke leerervaringen zorgt mee voor een optimale en snelle verwerving van de nieuwe taal.